نیکان لوستر

طریقه نصب لوستر سقفی

لوستر سقفی امروزه در اکثر خانه ها به کار برده می شود و زیبایی خاصی به معماری داخلی منزل می بخشد. لوسترها علاوه بر اینکه روشنایی خوبی به خانه می بخشند در ایجاد فضایی دل انگیز و آرامش بخش برای زندگی نیز کمک شایانی می کنند. اگر شما هم می خواهید برای خانه خود لوستر سقفی نصب کنید، می توانید برای نصب آن از یک فرد خبره کمک بخواهید و یا اینکه خودتان آن را نصب کنید. نصب لوستر بر خلاف تصوری که از آن ممکن است وجود داشته باشد، به هیچ عنوان کار سختی نیست. از آنجا که اغلب لوسترها سیم کشی ساده و مشخصی دارند، شما می توانید با دنبال کردن دستورالعمل های نصب و با رعایت ایمنی این کار را به سادگی انجام دهید. در ادامه به توضیح و شرح طریقه نصب لوستر سقفی می پردازیم. با نیکان لوستر همراه باشید.

ابزار مورد نیاز برای نصب لوستر

ابزار مورد نیاز برای نصب لوستر

نصب لوستر مثل هر کار دیگری نیاز به یک سری آماده سازی ها دارد که تهیه و در دسترس قرار دادن ابزار مورد نیاز یکی از آن ها است. استفاده از ابزار خوب و سالم در هنگام انجام فعالیت های مرتبط با جریان برق می تواند علاوه بر آسان تر کردن نصب، ایمنی فرد را نیز تامین می کند. ابزارهای مورد نیاز برای نصب لوستر شامل موارد زیر می شود:

  • نردبان
  • دریل
  • انبردست
  • سیم چین
  • سیم لخت کن
  • نوار چسب برق
  • پیچ گوشتی مناسب
  • فازمتر
  • پیچ و رول پلاک

آموزش نصب انواع لوستر در سقف

آموزش نصب انواع لوستر در سقف

همانطور که اشاره کردیم نصب لوستر کار زیاد سختی نیست و با رعایت نکات ایمنی به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. قبل از نصب لوستر باید محلی که می خواهید لوستر در آن قرار بگیرد را بررسی کنید و مطمئن شوید که محل آویزان کردن لوستر تحمل بار و وزن لوستر را دارد. پس از آن باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

در مرحله بعدی باید فیوز برق محل نصب را قطع کنید، برای اطمینان از قطع بودن جریان الکتریسیته می توانید از فازمتر استفاده کنید. فازمتر را روی سر لخت سیم هایی که قرار است به لوستر وصل شوند قرار دهید تا به وجود یا عدم وجود الکتریسیته پی ببرید.

اگر در منزل یا جایی که می خواهید لوستر را نصب کنید قبلا لوستر وجود داشته است، با استفاده از فازمتر قطع بودن جریان برق را بررسی کنید و بعد از آن لوستر قدیمی را از سیم ها جدا نمایید. توجه به نوع سقف و جنس مصالح به کار رفته در آن بسیار اهمیت دارد؛ باید لوستر را به قسمتی از سقف وصل کنید که جزیی از اسکلت اصلی ساختمان باشد و یا اینکه محل نصب را به گونه ای انتخاب کنید که وزن لوستر را تحمل نماید. این مورد بیشتر در زمان نصب لوستر در سقف های یونولیتی یا تیرچه و بلوک اهمیت دارد. اگر لوستر وزن زیادی دارد حتما برای نگه داشتن در زمان نصب از فرد یا افرادی کمک بگیرید.

مرحله بعدی تعیین ارتفاع آویزان شدن لوستر از سقف است، لوسترها معمولا به وسیله یک زنجیر از سقف آویزان می شوند. زنجیر نگهدارنده لوسترها اغلب بلندتر از مقدار مورد نیاز است تا بتوان در مکان هایی که ارتفاع سقف خیلی زیاد است هم لوستر را نصب کرد. اگر ارتفاع زنجیر لوستر برای شما مناسب است نیازی به تغییر آن نیست، اما اگر بلندتر از نیاز شماست با انبردست می توانید از حلقه های زنجیر کم کنید تا به ارتفاع دلخواه برسد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

نحوه نصب لوستر بدون زنجیر

در ادامه کار با استفاده از دریل و به کاربردن مته مناسب سقف را به تعدادی که نیاز است سوراخ نمایید. رول پلاک ها را درون سوراخ ایجاد شده به وسیله دریل قرار دهید. قلابی که لوستر را می خواهید به آن متصل کنید روی سوراخ ها قرار دهید و بعد از اطمینان از تنظیم بودن محل سوراخ ها، پیچ ها را به وسیله پیچ گوشتی محکم کنید. در هنگام کار با دریل به مسیر عبور سیم های برق در سقف دقت کنید تا به سیم کشی ساختمان آسیب نزنید.

بعد از این که لوستر به سقف آویزان شد نوبت به برقراری جریان برق آن و یا همان سیم کشی می رسد. از مهمترین بخش های نصب لوستر سیم کشی آن است که باید در انجام آن احتیاط بیشتری داشته باشید. برای وصل کردن سیم ها ابتدا با سیم لخت کن روکش سیم ها را به میزان مورد نیاز بردارید؛ همچنین با سیم چین میتوانید اندازه سیم ها را یکسان کنید.

سیم های فاز را به همدیگر و سیم های نول را نیز به یکدیگر متصل نمایید. دقت کنید که این کار را دقیق انجام دهید تا از اتصالی سیم ها و پریدن فیوز جلوگیری کنید. سیم هایی را که به هم وصل کرده اید با نوار چسب کاملا بپوشانید. بعد از نصب لامپ ها فیوز برق را وصل کنید و از صحیح بون سیم کشی اطمینان حاصل کنید.

2,000,000 تومان لوستر 6 شعله مدرن فلز
3,000,000 تومان لوستر 8 شعله مدرن فلز دوبل
700,000 تومان لوستر 6 شعله فلز مدرن مدل قلاف
5,800,000 تومان لوستر 8 شعله فلز کریستال مدل ژینا
افزودن دیدگاه

شماره ثبت سفارش : 09134350109 هفت روز هفته، 24 ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم.