نیکان لوستر

نحوه نصب لوستر بدون زنجیر

لوسترها ظرافت و زیبایی خاصی به فضای منزل می بخشند و در سبک های مختلفی طراحی و تولید می گردند که انتخاب هر کدام از آنها سلیقه مشتری را به نمایش می گذارند. البته توجه به نحوه نصب لوستر بدون زنجیر یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید این وسیله روشنایی است. پس با کمک رولپلاک می توان لوسترهای فاقد زنجیر را نصب نمود.
رولپلاک به عنوان یک قطعه کمکی جهت اتصال پیچ به سقف یا سطح مدنظر به کار برده می شود. همچنین رولپلاک و پیچ لوستر از پلاستیک یا فیبر ساخته شده و برای اتصال وسیله روشنایی در سقف های حساس و شکننده مورد استفاده قرار می گیرند.

آموزش روش نصب لوستر بدون زنجیر در سقف گچی و کناف

آموزش روش نصب لوستر بدون زنجیر در سقف گچی و کناف

قبل از نصب لوستر بدون زنجیر باید به نوع سقف توجه کرد. پس اگر سقف مورد نظر ساده و گچی باشد هیچ گونه محدودیتی برای نصب لوستر با هر وزنی وجود ندارد. اما نصب لوستر سنگین بدون زنجیر در سقف های تیرچه بلوک، یونولیتی و کاذب بایستی مسیری به سقف اصلی دست یابد تا مقاومت لازم را ایجاد کند. زیرا امکان شکاف سقف و سقوط لوستر بسیار بالا است. همچنین انتخاب ابزار مناسب با توجه به وزن لوستر و نوع سقف انجام می گیرد. برای مثال نصب لوستر با وزن حداکثر 10kg در سقف گچی، رول بولت پروانه ای مورد استفاده قرار می گیرد.
نصب لوستر بدون زنجیر باید با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد. برای نمونه اگر در اتاق پذیرایی میز ناهارخوری وجود داشته باشد بهترین مکان جهت نصب لوستر بالای میز است. البته توجه به ابعاد و اندازه میز ناهار خوری در اولویت قرار گرفته و باید انتهای لوستر با میز 75-85cm باشد.
در صورتی که به تعدادی چراغ آویز نیاز بود بایستی آنها را در طول میز و با فواصل مشخصی نصب نمود. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در آموزش نصب لوستر توجه به نسبت قرارگیری این وسیله به سقف است. زیرا با توجه به بلندی و ابعاد سقف، فاصله لوستر از سقف مشخص می شود. برای مثال اگر لوستر با سقف فاصله کمی داشته باشد، بخش نور به خوبی صورت نمی گیرد. عکس قضیه نیز صدق کرده و باعث ایجاد سایه در فضا می شود.

روش نصب لوستر بدون زنجیر سنگین در سقف گچی

روش نصب لوستر بدون زنجیر سنگین در سقف گچی

جهت نصب لوستر بدون زنجیر در سقف گچی باید در مرحله نخست زنجیر و قلاب را در سقف نصب نمود. پس اگر گچ کاری سقف هنوز انجام نشده و منزل همچنان نیمه کاره است، بهترین راه حل جوش دادن زنجیر به قسمتی از تیرهای آهن است. زیرا این کار افزایش ایمنی نصب را به دنبال دارد. اما اگر در ساختمانی که پروسه گچ کاری به اتمام رسیده و سقف از نوع کاذب نیست باید رول بولت را به کار برد. همچنین رول بولت ها در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند تا تا حداکثر 15kg وزن را تحمل نمایند. ناگفته نماند هر چقدر وزن لوستر بیشتر باشد بدون شک به رول بولت در ابعاد بزرگتری نیاز دارد.
قدم نخست در نصب لوستر بدون زنجیر سنگین در سقف های گچی این است که باید سقف را با کمک دریل سوراخ نمود و اندازه آن با رول بولت هماهنگ باشد. سپس با فشار کمی رول بولت را در سقف جا کرده و بخش شبیه چنگک را با کمک یک انبر دست بچرخانید. در این حالت پره های آن در سقف گچی باز می شوند. مرحله سوم به آویزان نمودن لوستر در چنگک های رول بولت تعلق دارد که با اتصال سیم های برقی آویزان شده از سقف با سیم های لوستر تکمیل می گردد.

نصب لوستر بدون زنجیر سبک از سقف گچی

نصب لوستر بدون زنجیر سبک از سقف گچی

در شرایطی که سقف از نوع گچی و لوستر حداکثر 5kg وزن داشته باشد برای نصب آن باید از رول پلاک و پیچ استفاده کرد. پس سقف گچی را به صورت اریب سوراخ کرده تا رولپلاک محکم در سقف جای گیرد و به آسانی خارج نشود.


روش نصب لوستر بدون زنجیر سنگین در سقف کناف

اگر سقف مورد نظر از جنس سقف کناف یا کاذب باشد، جهت نصب بهتر لوستر باید رول بولت های پروانه ای را به کار برد. البته حداکثر وزن لوستر برای این نوع سقف 10kg بوده و اگر از این حد تجاوز کند بدون شک تخریب سقف و سقوط لوستر را به همراه دارد. پس گام نخست برای نصب لوستر در وزن بالا این است که سقف کناف را سوراخ کرده و رول بولت پروانه ای را در آن جایی گذاری نمود.
البته سایز مته برای سوراخ کردن سقف باید شماره 16 باشد. سپس پروانه ها با عبور از ضخامت سقف باز می شوند. این روش همانند روش بالا عمل کرده و با چرخاندن چنگک مانند رول بولت، آن را محکم کنید. حال لوستر را به چنگک وصل کرده و از اتصالات برقی اطمینان یابید.
البته روش دیگری برای نصب لوستر بدون زنجیر سنگین در سقف کناف وجود دارد. پس بخشی از سقف که لوستر در آنجا نصب می شود باید از بین برود. سپس قلاب را به سقف اصلی نصب نمایید.

افزودن دیدگاه

شماره ثبت سفارش : 09134350109 هفت روز هفته، 24 ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم.