نیکان لوستر

نحوه نصب لوستر دو پل

پس از انتخاب و خرید لوستر مورد نظر یکی از دغدغه‌ های افراد نحوه نصب لوستر دو پل است. گاهی مواقع برای نصب لوستر خریداری شده به واسطه اینکه دارای لامپ‌ ها و شاخه‌ های زیادی است، استفاده از کلید دو پل می‌ تواند گزینه‌ ای مناسب‌ تر باشد. با توجه به این امر می‌ توان با فشردن یکی از کلیدها امکان روشن کردن نیمی از لامپ‌ های لوستر را فراهم کرد. اگر نیاز داشته باشید که تمام لامپ‌ های لوستر روشن شوند از کلید دیگر می‌ توانید استفاده کنید.

8,500,000 تومان لوستر 12 شعله فلز و چوب طرح پتینه مدل نارین
12,000,000 تومان لوستر 12 شعله فلز و چوب دوبل طرح پتینه مدل خاتون
7,500,000 تومان لوستر 10 شعله فلز و چوب طرح پتینه مدل خاتون
4,500,000 تومان لوستر 6 شعله فلز و چوب طرح پتینه مدل نارگل

به طور متداول نحوه نصب این نوع لوسترها و اتصال آن ها به سقف ساده است. برای راه اندازی لوستر دو پل یک ترمینال سه تایی نیاز دارید. فراموش نکنید که برای نصب این مدل از لوسترها هم خود لوستر و هم کلید خریداری شده باید از نوع دو پل باشند. شرایطی که برای لوسترهای تک پل مهم نیست. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در خصوص روند نصب لوسترهای دو پل ارائه دهیم.

راهنمای گام به گام نصب لوستر دو پل

 

راهنمای گام به گام نصب لوستر دو پل

برای نصب کردن لوسترها باید گام به گام مراحل را با دقت بالایی طی کرد. نخستین کاری که باید انجام دهید، بررسی نقشه سیم کشی ساختمان خواهد بود. لازم است که تمام سیم‌ ها را شناسایی کنید و بر اساس آن ها روند نصب را پیگیری نمایید.

  • تهیه لوازم مورد نیاز برای نصب: قبل از هر کاری برای اینکه سرعت نصب لوستر بیشتر شود، ابتدا لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. ابزارهایی مانند زنجیر لوستر و قلاب هنگام خرید توسط فروشنده به شما داده می‌ شوند. در عین حال برخی دیگر از لوازم مانند دریل برای سوراخ کردن سقف، فازمتر، انبردست و سیم چین را در کنار سیم برق باید جداگانه تهیه کنید.
  • جریان برق قطع شود: اکنون برای نصب کردن لوستر دو پل باید جریان برق را قطع کنید. اگر فیوز جداگانه ای برای اتاق و قسمت‌ های مختلف آپارتمان قرار داده‌ اید، تنها برق همان قسمت را می‌ توان قطع نمود. در غیر این صورت تمام برق ساختمان را از کار بیندازید.
  • تعیین اندازه زنجیر لوستر: در گام بعدی باید طول زنجیر لوستر اندازه‌ گیری شود. معمولا بر روی لوسترها زنجیرهای بلندی قرار دارد. چنانچه طول زنجیر از اندازه‌ ای که در نظر گرفته‌ اید بیشتر است، با استفاده از انبر دست می‌ توان حلقه‌ های آن را تاب داد.
  • نصب قلاب: در این مرحله به نصب قلاب لوستر می‌ رسید. اگر سقف ساختمان از نوع ساده است، برای سوراخ کردن آن از دریل استفاده کنید. محل سوراخ شده را رولپلاک نمایید. فراموش نکنید که برای نگهداری از لوستر به طور همزمان باید از پیچ قلاب‌ دار و رولپلاک استفاده شود. اگر سقف ساختمان ساده نیست، با استفاده از دریل و مته باید تا رسیدن به سقف اصلی آن را سوراخ کنید. گاهی مواقع سقف کاذب در مسیر شما قرار گرفته است. برای این نوع سقف چنگک و قلاب‌ های مخصوص در بازار عرضه می‌ شود.

راهنمای گام به گام نصب لوستر دو پل

نصب برق لوستر

در مرحله بعدی برای نصب لوستر دو پل باید به سراغ سیم برق‌ های آن بروید. با توجه به اینکه لوسترهای دو پل جهت نصب نیاز به یک ترمینال سه تایی دارند، از قبل آن را باید تهیه کنید. به طور متداول درون سقف‌ ها سه سیم برق قرار دارد. دو سیم فاز و یک سیم نول هستند. معمولا سیم‌ های دارای برق یا سیم فاز به رنگ قرمز مشخص می‌ شوند. این سیم‌ ها دارای جریان برق هستند. برای اتصال سیم برق به سیم‌ های لوستر باید هر دو سیم فاز را به هم متصل کنید. یک سیم نیز باقی می‌ ماند که باید آن را به سیم نول که بر روی سقف قرار گرفته است وصل کرد. توصیه ما این است چنانچه تجربه و تخصص برای انجام این کار ندارید، با یک برقکار قبل از نصب کردن لوستر دو پل مشورت کنید.
نکته: در نصب لوستر دو پل و چند پل ممکن است سیم سوم به عنوان سیم ارت قرار گرفته باشد. با این حال در بسیاری از سیم‌ کشی‌ های ساختمانی مشاهده شده است که از سیم ارت استفاده نمی‌ کنند.

  • سیم های برق را بپوشانید: در گام بعدی برای اینکه نمای لوستر خراب نشود، باید سیم های برق را بپوشانید. در انتهای زنجیر لوستر یک قطعه زنبقی شکل قرار دارد. این بخش را برای پوشاندن سیم های برق قرار داده‌ اند.
    از لوستر استفاده کنید: اکنون تمام مراحل را برای نصب لوستر دو پل طی کرده‌ اید. حال می‌ توانید جریان برق را وصل کنید. اگر به درستی مراحل فوق را انجام داده باشید، به محض فشردن یک کلید نیمی از لامپ‌ های لوستر روشن می‌ شود. با فشردن کلید دیگر تمام لامپ‌ ها و شاخه ها روشن خواهند شد.

نیکان لوستر با فروش انواع لوستر مدرن و کلاسیک با بهترین قیمت خدمات گسترده‌ ای در این زمینه ارائه می‌ دهد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

طریقه نصب لوستر سقفی

افزودن دیدگاه

شماره ثبت سفارش : 09134350109 هفت روز هفته، 24 ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما هستیم.